Brak motywacji czy przetrenowanie? czyli kryzys w pole dance

W każdym sporcie przychodzi taki moment kiedy przestaje Ci się chcieć trenować. Czynniki podzieliłam na 4 grup

  1. Brak motywacji
  2. Przetrenowanie
  3. Pogoń za zdobywaniem figur
  4. Czynniki zewnętrzne.

Przypomnij sobie jaka była twoja motywacja kiedy zapisywałaś sie na zajęcia.

Chciałaś zgubić kiligramy ?, może lepiej wyglądac?, zdobyc pewność siebie?, zacząć coś robić dla siebie itd. Kiedy zaczynamy trenować zazwyczaj motywacja jest bardzo ogólna. Nagle przychodzi taki moment kiedy uświadamiasz sobie że ten cel osiągnęłaś lub nie możesz go osiągnąć z różnych powodów.

Dobrze, jeśli oprócz celów ogólnych wyznaczasz sobie cele szczegółowe. Chcesz schudnąć?  ale ile …. Co jakiś czas przekształcaj swoje cele, tak aby były osiągalne dla Ciebie. W internecie możecie znaleźć różne sposoby na motywowanie samej siebie.

Sposobów jest wiele, ale nie o sposobach radzenia sobie z brakiem motywacji mialam pisać tylko o przyczynach.

Najogólniej mówiąc BRAK MOTYWACJI to BRAK CELU

W treningach występują mikrocykle, mezocykle i mikrocykle, czyli fazy w których trenujemy mniej, lub więcej, albo odpoczywamy. Jeżeli nasze treningi przypominają trening zawodnika, czyli trenujemy codziennie bez odpoczynku to przy planowaniu treningów należy uwzględnić obowiązkowo regeneracje.

Okres regeneracyjny stosujemy gdy:

  • z dłuższej przerwy,
  • spowolnił się nasz progres,
  • nie jesteśmy w stanie zrobić więcej a często siłowo się cofamy
  • trenujemy ponad 3 miesiące bez przerwy
  • zaczynamy czuć dyskomfort w stawach,
  • towarzyszą nam ogólne cechy przetrenowania, jak: brak snu, brak apetytu, podniesione tętno czy szybkie łapanie infekcji.

Pogoń za figurami, inaczej zdobywanie figur bez odpowiedniego przygotowania. Nie bez powodu na zorganizowanych treningach w studio progres jest względny, czasami sie wydaje że zbyt wolny. Możesz nawet odnosić wrażenie ze szkoła chce żebyś zostawiła u nich jak najwięcej pieniędzy bo przecież : “Ty możesz więcej od razu zrobić, niż to co jest na zajęciach”

Dlatego wiele osób trenuje w domu ODHACZAJĄC KOLEJNE FIGURY. Treningi pole dance zazwyczaj zbudowane są tak, aby przygotować Twoje ciało do trudniejszych figur, wzmocnić, rozciągnąć, wyrobić w Tobie pewne nawyki itd. Tak abyś w przyszłości ćwiczyła bezpiecznie bez narażania się na kontuzje, i była przygotowana do zrobienia figur wymagających większego rozciągnięcia.

Do czynników zewnętrznych zaliczyłabym pozostałe, często niezależne od nas: Nieodpowiednio prowadzone zajęcia (monotonne, zbyt wyczerpujące, nieopowiednia postawa instruktorki itd), twoje chwilowe złe samopoczucie, czynniki klimatyczne (zbyt wysoka temp. przez to śliska rura).

produkty polecane
Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię